10 çalışandan 7’si ofise gitmek için 'daha iyi bir sebep’ arıyor

23 Aralık'ta açıklanan şirket kuruluş istatistikleri, 2022’nin ilk 11 ayında yaklaşık 126 bin şirket kurulduğunu gösterirken, yeni şirket sayısı bir önceki yıla kıyasla yüzde 25,3 arttı.

Yayınlanma: 14:01 31-01-2023
Güncellenme: 14:01 31-01-2023
10 çalışandan 7’si ofise gitmek için 'daha iyi bir sebep’ arıyor

Farklı sektörlerdeki hareketliliğin paylaşımlı ofis piyasasına da yansıdığını dile getiren eOfis Kurumsal İletişim Direktörü Melis Ataç, “Paylaşımlı ofisler yeni kurulan şirketler için daha ekonomik bir seçenek. Microsoft'un bir araştırması, 10 çalışandan 7'sinin ofise gitmek için 'daha iyi bir sebebe' ihtiyaç duyduğunu gösteriyor” değerlendirmesinde bulundu.  

2022'de Türkiye'de iş dünyası, pazara giren yeni şirketlerle canlılığını korudu. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından yayımlanan Kurulan/Kapanan Şirket İstatistikleri, Kasım 2022'de 13 bini aşkın yeni şirket kurulduğunu gösterdi. Kasımda kurulan şirket sayısı, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 29 arttı. Öte yandan kasımda kurulan şirketlerin sermaye toplamındaki artış da bir önceki aya kıyasla yüzde 19,7 olarak tespit edildi. Hazır ofis hizmetleri sağlayan Melis Ataç, bu hareketliliğin hazır ofis piyasasına etkilerini değerlendirdi.  

Farklı sektörlerdeki hareketliliğin paylaşımlı ofis piyasasına da yansıdığını dile getiren Melis Ataç, “Yeni kurulan şirketlerin sermayelerini oldukça dikkatli harcamaları gerekiyor. Bu durumda İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyükşehirlerin prestijli lokasyonlarında geleneksel ofis kiralamaya bütçe ayırmak çok makul ve olası görünmüyor. Paylaşımlı ofis konsepti bu sebeple her geçen yıl daha çok benimseniyor” dedi.  

11 AYDA 127 BİN YENİ ŞİRKET  

Türkiye’deki yasal mevzuata göre şirket kurabilmek ve tüzel kişi statüsü kazanabilmek için yasal adres göstermenin şart olduğunu hatırlatan Melis Ataç, “Yalnızca yasal adres ihtiyacı için geleneksel bir ofis kiralamak, girişimciler için büyük bir ek maliyet yaratıyor. Ofis temizliği, faturalar, ofis giderleri, internet bağlantısı, mobilya gibi başlıklar düşünüldüğünde, geleneksel bir ofisi işlevsel kılmak ayrı bir görev ve sorumluluğa dönüşüyor. Öte yandan işin ne hızda ölçeklenebileceği kestirilemediği için ekiplerini hızla büyüten şirketlerin, ihtiyaçlarına geleneksel ofislerle yanıt bulması da çok mümkün görünmüyor. Bir de çalışan beklentileri göz önünde bulundurulduğunda, hazır ofis, paylaşımlı ofis, sanal ofis gibi seçenekler öne çıkıyor. eOfis olarak İstanbul Avrupa ve Anadolu yakalarının yanı sıra Ankara, İzmir, Adana, Antalya, Bursa, Diyarbakır, Gaziantep, Kayseri, Kocaeli Konya, Mersin ve Muğla şehirlerinde yer alan 55 A+ plazada konumlandırdığımız ofis alanlarımızla Türkiye’nin birçok noktasında şirketlerin ihtiyaçlarına uygun çözümler sunuyoruz. Üyelerimiz tek bir sözleşmeyle 55 lokasyonda diledikleri zaman kullanabilecekleri ofislere sahip olabiliyor” dedi.  

ÇALIŞANLAR OFİSE DÖNMEK İÇİN “İYİ BİR SEBEP” İSTİYOR 

Salgınla başlayan süreçte çalışan beklentilerinin de değiştiğini dile getiren Melis Ataç, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:  

"Microsoft'un bir araştırması, 10 çalışandan 7'sinin ofise gitmek için 'daha iyi bir sebebe' ihtiyaç duyduğunu gösteriyor. Kullanıcı konforu odağında tasarlanmış, çalışanlarda ofise gelme isteği uyandıracak, tüm alanları verimli çalışma ilkeleri ve güncel iç mekan trendleri takip edilerek tasarlanmış bir ofis, çalışanların beklentilerine yanıt verebilir. Sunduğumuz tüm ofis alanları modern dekorasyonuyla dikkat çekiyor. Yüksek hızlı internet, günlük temizlik, sınırsız sıcak ikramlar gibi çalışan deneyimini iyileştirecek bir yapıya sahip olan lokasyonlarımızda üyelerimize posta - kargo takibi, çağrı karşılama ve aktarma, hat ve telefon tahsisi gibi olanaklar da sunuyoruz. Esnek kiralama avantajı ve ölçeklenebilirlik vaat eden paylaşımlı ofis modeli, 10 bini aşkın şirket tarafından kullanılıyor. Üyelerimiz, bu büyük topluluğun da bir parçası olarak iş ağlarını genişletme fırsatı buluyor. Türkiye’nin en prestijli iş bölgelerinde yasal adres sağlamanın ötesine geçen eOfis, 14 yılı aşkın deneyimi ve geniş ağıyla her ölçekten işletmenin ofis ihtiyaçlarına, uygun maliyetlerle çözüm olmayı başarıyor.” 

Kaynak: DHA
Etiketler:
Editör: Onurcan Kurtay - onurcankurtay@ulkedenhaberler.com.tr

Yorum Yazın (Üye olmadan da yorum yazabilirsiniz)
0 Yorumlar
Bizi Takip Edin

ÇOK OKUNANLAR

GÖZDEN KAÇMASIN