2022 baharında çocuklar internette en çok Oscar, The Backrooms ve PSY’yi aradı

Yeni Kaspersky Safe Kids Araştırması, Mart ve Mayıs 2022 arasında çocukların internette en çok ziyaret ettiği ilgi alanlarını ortaya çıkardı. Bu dönemde Oscar gibi popüler etkinlikler trend olurken oyun segmentinde ürpertici ‘The Backrooms’un artan popülaritesi gibi bazı değişimler yaşandı. Müzik alanında ilgiyi BTS yıldızı SUGA ile ortaklaşa yayınladığı ’That That’ parçası ile PSY topladı.

Yayınlanma: 11:06 06-06-2022
Güncellenme: 15:06 27-06-2022
2022 baharında çocuklar internette en çok Oscar, The Backrooms ve PSY’yi aradı

Yeni Kaspersky Safe Kids Araştırması, Mart ve Mayıs 2022 arasında çocukların internette en çok ziyaret ettiği ilgi alanlarını ortaya çıkardı. Bu dönemde Oscar gibi popüler etkinlikler trend olurken oyun segmentinde ürpertici ‘The Backrooms’un artan popülaritesi gibi bazı değişimler yaşandı. Müzik alanında ilgiyi BTS yıldızı SUGA ile ortaklaşa yayınladığı ’That That’ parçası ile PSY topladı.

 

Geçtiğimiz bahar ayları popüler etkinliklerle doluydu. Oscarlar manşetlere taşındı, birçok popüler şarkı yayınlandı ve ürkütücü ’The Backrooms’ oyunu geri döndü. Çocuklar ilgilerini çeken tüm bu olayları yakından takip ediyor. Kaspersky arama sorguları, en popüler Android uygulamaları ve tercih edilen web sitesi kategorileri gibi Kaspersky Safe Kids kullanıcıları tarafından gönüllü olarak sağlanan anonim verileri analiz etti.

 

Popüler etkinliklerden Will Smith’in Oscar tokadı tüm dünyada çocukların dikkatini çekti ve bahar ayları boyunca geniş çapta tartışıldı. Buna ek olarak Johnny Depp ve Amber Heard’ın boşanma davası ve Örümcek Adam’ın ünlü çifti Zendaya ve Tom Holland hakkındaki spekülasyonlar popüler kültürün konuları arasındaydı. Beklenmedik bir şekilde, sevimli bir yüzü betimleyen bir ifade olan UwU da çocuklar tarafından sık sık arandı.

 

Oyun bölümü ilkbaharda bazı küçük değişiklikler yaşadı. İlginç bir örnek, son aylarda çocuklar arasında popüler hale gelen The Backrooms oyunu oldu. Oyuncuyu rastgele oluşturulmuş ofis odalarından oluşan sonsuz bir labirentin içine sokan bu oyun, oyuncuların aşması gereken birkaç seviye içeriyor. Buna ek olarak çocuklar ’Among US’ oyununa olan ilgilerini neredeyse tamamen kaybetmiş durumda ve oyun son birkaç aydır düşüş eğiliminde.

 

Müzik YouTube’daki en popüler kategorilerden birini oluşturuyor. En çok tıklananlar arasında PSY tarafından BTS’nin yıldızı SUGA ile birlikte hazırlanan yeni müzik videosu ’That That’ yer alıyordu. Listeye yeni giren bir diğer popüler parça da ‘We Don’t Talk About Bruno (From ”Encanto”)’ oldu.

 

Filmlerden ve çizgi filmlerden bahsetmişken, YouTube’daki çocukların ilgisinin çoğu My Story Animated kanalına ayrıldı. Bu kanal gençlerin gönderdiği, gerçek olduğu iddia edilen hikayeleri canlandırıyor. Filmlerde ‘The Bad Guys’, ‘Sonic the Hedgehog 2’, ‘Rock Dog 2’ ve ‘Heartstopper’ üst sıralarda yer aldı.

 

Bu bahar çocuklar yazılım, ses ve video (43,7); video oyunları (21), internet iletişimi (12,4) ve e-ticaret (12,3) web kategorileriyle ilgilendiler. Android’deki en popüler uygulamalar arasında YouTube (31,6), TikTok (19) ve WhatsApp (18,3) yer aldı. Windows programları arasında ilk sırada büyük farkla Google Chrome (52,8) yer alırken; Roblox (10,7) pay almayı başardı. Üçüncü sıraya 10,2 ile mesajlaşma platformu Discord yerleşti. Kaspersky Safe Kids Araştırmasının detaylarına şu linkten erişilebilir: kaspersky

 

Kaspersky Web İçerik Analizi Uzmanı Anna Larkina şunları söyledi: ”Popüler kültürdeki yeni trendler ve olaylar, çocukların ilgi alanları üzerinde önemli bir etkiye sahip. Çocukların tutkuları hızla değişiyor. Ebeveynlerin çocuklarını daha iyi anlamaları, onlarla yakın ilişkiler kurmaları için ilgi alanlarını ve hobilerini birlikte keşfetmeleri adına faydalı olabilir. Modern ebeveyn denetimi uygulamaları buna yardımcı olmanın bir yoludur.”

 

Çocukların olumlu bir çevrimiçi deneyim yaşamalarını sağlamak için Kaspersky ebeveynlere şunları öneriyor:

 

  • Erken yaşlardan itibaren çocukların çevrimiçi etkinliklerine ebeveynler de dahil olmalıdır. Böylece bu yerleşik bir alışkanlık olur ve onlara çevrimiçi güvenlik uygulamaları konusunda rehberlik edilebilir.
  • Ebeveyn denetimi uygulamalarını kullanmayı, bu tür uygulamaların nasıl çalıştığını ve çevrimiçi ortamda güvende kalmaları için neden gerekli olduğunu açıklamak için bu konu çocuklarla konuşulmalıdır. 14 Haziran’a kadar Kaspersky Safe Kids satın alan herkese 25 indirim sunuluyor.
  • Çocuklarla oyunlar ve diğer eğlenceli formatlar aracılığıyla konuşarak siber güvenlik hakkındaki tavsiyeler daha ilginç ve eğlenceli hale getirilebilir.
  • Çevrimiçi güvenlik önlemleri hakkında çocuklarla iletişim kurmaya daha fazla zaman ayırılmalıdır. Ebeveynler de alışkanlıklarına dikkat etmeye çalışmalıdır. Yemek yerken veya sohbet ederken onların yanında akıllı telefon kullanılıyor mu? Telefon kaldırıldığında farklı şekilde tepki veriyorlar mı? Çocukların ebeveynlerinin alışkanlıklarını taklit edeceği unutulmamalıdır.
  • Çocuklara herhangi bir gizlilik ayarını kendi başına kabul etmemesini ve bunun yerine büyüklerinden yardım istemesi söylenmelidir. Yetişkinler de tüm gizlilik sözleşmelerini okuma alışkanlığı kazanmalıdır.

 

Kaynak: BHA
Etiketler:
Editör: Büşra Ustaol - busraustaol@ulkedenhaberler.com.tr

Yorum Yazın (Üye olmadan da yorum yazabilirsiniz)
0 Yorumlar
Bizi Takip Edin

ÇOK OKUNANLAR

GÖZDEN KAÇMASIN