Arçelik Artık Beko: Globalleşme Stratejisi Adım

Koç Grubu'nun önde gelen şirketlerinden Arçelik, globalleşme stratejisi kapsamında önemli bir adım attı.

Yayınlanma: 14:04 04-04-2024
Güncellenme: 14:04 04-04-2024
Arçelik Artık Beko: Globalleşme Stratejisi Adım

Koç Grubu'nun 'amiral gemilerinden' olan Arçelik, globalleşme stratejisi gereği Türkiye dahil tüm coğrafyalarda kurumsal markasının artık Beko olduğunu açıkladı.

Kurumsal markasının artık Beko olduğunu açıklayan Arçelik A.Ş., bununla ilgili olarak da KAP'a bildirimde bulundu.

Bunun globalleşme stratejisi olduğu vurgusu yapılan açıklamada şu bilgilere yer verildi;

"Globalleşme stratejimiz kapsamında Arçelik A.Ş.'nin, Türkiye dahil tüm coğrafyalardaki kurumsal markası bundan sonra Beko olarak kullanılacak olup böylece, tüm dünyadaki çalışanlarımız ve operasyonlarımızın ortak bir kurumsal marka çatısı altında biraraya getirilmesi hedeflenmektedir.

YURT DIŞI KURUMSAL UNVANLAR DA DEĞİŞECEK

Bu kapsamda yurtdışı bağlı ortaklıklarımızın kurumsal unvanları da Beko kurumsal markasını içerecek şekilde değiştirilmektedir. Şirketimiz Türkiye'deki faaliyetlerini Arçelik Pazarlama A.Ş. üzerinden başta Arçelik olmak üzere yerel değer yaratan tüm markaları ile (Arçelik, Beko, Grundig, Altus, Leisure) sürdürmeye devam edecektir.

13 ÜLKEDE 45 ÜRETİM TESİSİ

Beko, dünya çapında 57 ülkedeki iştirakleri aracılığıyla 55.000 çalışanıyla faaliyet göstermekte olup, 13 ülkede 45 üretim tesisi bulunmaktadır (Türkiye, İngiltere, İtalya, Romanya, Slovakya, Polonya, Güney Afrika, Rusya, Pakistan, Hindistan, Bangladeş, Tayland ve Çin).

Beko sahibi olduğu veya limitli marka kullanım hakkı olduğu 22 ürün markası ile global olarak faaliyet göstermektedir. (Arçelik, Beko, Whirlpool**, Grundig, Hotpoint, Arctic, Ariston**, Leisure, Indesit, Blomberg, Defy, Dawlance, Hitachi**, Voltas Beko, Singer**, ElektraBregenz, Flavel, Bauknecht, Privileg, Altus, Ignis, Polar)."

ARÇELİK MARKASININ TARİHÇESİ

Arçelik markasının doğuş öyküsü 1950’li yılların başına kadar uzanıyor. Arçelik bu yıllarda, Vehbi Koç ve Lütfi Doruk’un madeni eşya üretmek üzere 8 Ekim 1953'te kurduğu ortaklıkla doğdu. Markanın doğum yeri Sütlüce'deki fabrikanın temeli ise 1 Ekim 1954 günü atıldı.

1956 yılının sonuna gelinirken makine ve teçhizat montajı tamamlandı. Ev aletleri üretimine ağırlık verilmesi kararlaştırılır ve soba üretimi ile faaliyete başlandı.

Türkiye'nin ilk çamaşır makinesi 1959 yılında üretildi. Arçelik tarafından geliştirilen bu ilk yerli çamaşır makinesine Ç-1 adı verildi ve pazarlaması Beko Ticaret'e devredildi.

Şirket, üç yıl gibi içinde fiyatlarını yüzde elli azalttı. Ucuzluğun yarattığı talep, Arçelik’in fabrika büyüterek Çayırova’ya taşınmasını sağladı.

1975 yılında Eskişehir’de buzdolabı, 1979 yılında İzmir’de elektrikli süpürge, 1993 yılında Ankara’da bulaşık makinesi üretim tesisleri hizmete açıldı.

2002 yılına geldiğimizde, yeni yüzyılın inovasyon düşüncesiyle beraber Arçelik, ciddi bir kurumsal değişikliğe gitti ve yeni logosunu tanıttı. Bunu da bir reklam filmiyle duyurdu, Robot Çelik tanıtıldı.

Robot Çelik ile çok fazla kampanya gerçekleştirildi. Robot Çelik ile yapılan kurumsal imaj değişikliği ile beraber Arçelik 2000'li yıllarda ciddi bir sıçrama yaşadı ve sektörün öncüsü olmaya devam etti.

Karar alınana dek Arçelik, dünya çapında 27 bin çalışanı; Türkiye, Romanya, Rusya, Çin, Güney Afrika ve Tayland’da olmak üzere 18 üretim tesisi; 34 satış ve pazarlama organizasyonu ve 10 markasıyla (Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, Elektrabregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy ve Altus) 145 ülkede ürün ve hizmet sunmaya devam etti.

Kaynak:
Editör: Sena Kaya - senakaya@ulkedenhaberler.com.tr

Yorum Yazın (Üye olmadan da yorum yazabilirsiniz)
0 Yorumlar
Bizi Takip Edin

ÇOK OKUNANLAR

GÖZDEN KAÇMASIN