Başkent EDAŞ elektrik dağıtım faaliyetlerinin özel sektöre devredildiği 2009’dan 2021 yılı sonuna kadar Karabük özelinde 400 milyon lira tutarında yatırım gerçekleştirdiğini açıkladı.
Hizmet verdiği tüm illerde kaliteli ve kesintisiz enerji hedefiyle faaliyetlerini sürdüren Başkent EDAŞ, Karabük’teki çalışmalarına elektrik dağıtım faaliyetlerinin özel sektöre devredildiği 2009 yılından bu yana Karabük özelinde 400 milyon lira tutarında yatırım gerçekleştirdiğini açıkladı. Ana sorumlulukları arasında elektrik dağıtım şebekesinin; işletilmesi, olası yıpranmalara karşı bakımı, sel, yoğun kar, fırtına gibi doğa olayları veya 3. şahıs kaynaklı arızaların onarımı ve artan enerji talebine yönelik yatırımların gerçekleştirilmesi gibi faaliyetlerde bulunan şirket, yeni yatırımları devreye aldı. Ayrıca şebeke ve ekipmanların bakımlarını tamamladı.
Bu kapsamda 400 milyon lira tutarındaki yatırımlara ek olarak şirket, 2017-2021 yıllarını kapsayan dönemde yaklaşık 34 milyon lira bütçeli bakım çalışması gerçekleştirdi. Bakım çalışmalarıyla beraber 9 bin 754 km havai/yeraltı şebeke hattı bakımı ile 11 bin 846 adet ekipman ve şebeke unsuru iyileştirildi.
Şirketin Karabük’teki yatırımlarına ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, aşağıdaki bilgilere verildi:
“Bu süreçte yeraltı şebeke uzunluğunu yüzde 305, trafo kurulu gücü ise yüzde 80 oranında artırarak ihtiyaca yönelik çözümler sunduk. Bu kapsamda Karabük’e 179 megavat kurulu gücünde olan 491 adet trafo, 408 kilometre yeraltı alçak gerilim hattı, 201 kilometre yeraltı orta gerilim hattı, 540 kilometre havai alçak gerilim hattı ve 242 kilometre havai orta gerilim hattı şebeke unsurlarını elektrik dağıtım şebekesine ilave edildi. Şebeke bakım ve arıza işlemlerini de aynı kalite ve özveriyle karşılayarak 13 yıldır hizmet verdiği Karabük’te 48 bin 179 adet arızaya hızla müdahale ederek enerji arzı ve sürekliliğini sağladık.
“Hem artan enerji talebini karşılamak hem de doğası gereği süresi ve zamanlaması belirsiz olan arıza kaynaklı plansız kesintileri engellemek için yatırımlarını sürdürdük. Yatırımların devreye alınmasında saha çalışanlarının İş Sağlığı ve Güvenliği için zorunlu olan planlı kesintileri dikkatle gerçekleştirerek bu kesintilerin müşterileri olumsuz etkilememesi için kesintiye ilişkin zaman ve konum bilgilerini 48 saat öncesinden internet sitesinde paylaştı. İletişim ve adres bilgilerini güncel tutan müşterilerimize de bu bilgileri kısa mesaj yoluyla ilettik. Planlı veya plansız kesintilerle birlikte müşterilerin ihtiyaç duyacağı tüm konularda yardımcı olmak için 375 Çağrı Merkezi çalışanı ile hizmet vermeye devam ediyoruz.”