57 yıllık geçmişe sahip Elektro Kalori, tesisat ve yedek parça alanında dijital dönüşüme öncülük etmesi beklenen projesi ile sektörde alışkanları değiştirmeye hazırlanıyor. Hedef; şirketi geleceğe taşımak üzere, yılların birikimi ile oluşmuş şirket kültürünü koruyarak, güncel ve yasal uygulamalar doğrultusunda şirket yapısını dijital dönüşüme tabi tutmak, değişen iş yapış modellerine ve dijital dünyaya adapte etmek. Elektro Kalori olarak tüm süreçlerin entegrasyonu temelinde geliştirilen dijital dönüşüm projesi hayata geçti ve projenin bir parçası olarak elektrokalori web sitesi yayına alındı.
Elektro Kalori’nin yıllar önce başlayan ve ”şirket içi” ve ”şirket dışı” olarak iki başlık altında ele alınan dijital dönüşüm projesinin ”şirket içi” bölümünde tüm işleyişin, prosesin dijital olarak takip edilebilmesi, birimlerin kendi arasında dijital bir iletişim sistemine bağlanması üzerine altyapı çalışmalarına başlanmıştı. İlk önce tedarik zinciri tarafında depo yönetim sistemi (WMS) devreye girdi, ERP entegrasyonu yapıldı. Böylece depodan çok doğru ve çok hızı veri alınabilmesi sağlandı. Satış ve pazarlama tarafında iki dijitalleşme çalışmasından birincisi satış ve pazarlama grubunun iş akış şekli itibarıyla dijitalleşmesi oldu. İkincisi; müşterilerle satış ve pazarlama operasyonunun dijital ortama aktarılması ve dijital olarak takip edilebilmesi idi. Bunun da odak noktasında elktrokalori web sitesinin yeni özellikleri ile güncellenmesi bulunuyor.
Elektro Kalori Yönetici Ortakları Gamze Bil ve Gaye Gürün, süreci yorumladı:
”Aile şirketimizin, ikinci nesil yöneticileri olarak; seneler önce dijitalleşme yoluna baş koyduk. Kurumsallaşma yolunda adım adım çalıştık, şirket faaliyetlerimizi elektronik ortamlarda, sürdürülebilirlik vizyonuyla yönetmeye başladık.
Uzun vadeli hedeflerimizi ve stratejilerimizi belirledik. Elektro Kalori’nin dijital becerileri, sahip olduğu geçmişten gelen ürün ve müşteri veri tabanı, sektördeki deneyimi ile birleşince ortaya yepyeni bir iş yapış biçimi çıkmış oldu.
Hiç şüphe yok ki gelişen dijital dünyaya ayak uydurmalıydık, bunu yapmak zorundaydık. Doğru sistemleri kurup, yönetebilmek için, direktörler ve çalışma arkadaşlarımız, danışmanlarımız ile hazırlıklarımızı tamamladık. Tüm çalışanları çalışma sürecine dâhil ederek ortak bir bilinçle ve ortak hedefe yöneldik. Operasyonumuzu dijital dünyaya uyarlamak için tüm senaryoları hesapladık. Bahsettiğim çalışmaları yapabilmenin en önemli koşulu; fikren inanmaktı. ”Birlikte Mükemmele” mottomuz ve genç kadromuz, yeni iş yapış altyapımızı hayata geçirmek için bize güç ve kuvvet oldu. Bu kadar detaylı ve başarılı bir organizasyon ancak çok iyi bir ekiple olur. Yüksek motivasyon, yeniliklere açık bakış açıları, iyi bir pazar deneyimi olmazsa bu başarıyı yakalayamazsınız.”
Müşteri Beklentilerine Hassasiyet Göstererek Yenilikçi Hizmet Sunmak
elektrokalori, standart bir e-ticaret sitesinin ötesinde, hem kurumsal müşterilerin, hem de perakende mal almak isteyen müşterilerin avantajlar sağlayarak kullanabileceği dijital bir platform. Bu mecra, hem kurumsal, hem de perakende müşterilere aynı anda, aynı ara yüz ile hizmet verecek.
Web sitesine kullanıcı adı ve şifresiyle giren kurumsal müşteri (B2B), kendisine tanımlanmış özel satın alma koşulları üzerinden alışveriş sürecini tamamlayabilecek. Ayrıca günün dilediği saatinde üye girişini yaparak sipariş detaylarını, önceki siparişlerini görebilecek. Perakende (B2C) tarafında nihai tüketici için alışveriş, ”standart” koşullarda olacak.
Yeni Sistem, Yeni Site Hangi Avantajları Sunacak?
Ödemesi alınan siparişin, ERP üzerine kayıt edilen müşteri cari hesap kartı bilgilerine göre fatura, irsaliye, tahsilat makbuzu otomatik olarak kesilecek ve bu bilgi WMS kanalıyla depoya gidecek, depo ürünü paketleyip sevkiyata hazırlamış olacak.
Özellikle B2C tarafı için haftalık, aylık, üç aylık kampanyalar, ayın ürünü, fırsat alanı olacak. elektrokalori üzerinden 7 gün 24 saat on-line sipariş verilebilecek. Müşteriler 7/24 istediği malzemenin stok durumunu görebilecek. Gerçek stok durumunu görebilmek müşteriye büyük avantaj sağlayacak.
Elektro Kalori’nin tedarikçisi olduğu ve satış programında yer alan global kuruluşların ürünlerinin kendisine özel üniversal kodları ile site içinde arama yapılabilecek. Müşteriler aradıkları ürünün markasının yanı sıra, bu kodları ve beraberinde kısa teknik özellik bilgilerini görecek. Daha da önemlisi, seçtiği ürünle birlikte zorunlu olarak kullanılması gereken bir ürün varsa ”Tamamlayıcı Ürün” uyarısı ile satın almaya zorlanmaksızın o ürünü görebilecek. Seçilen ürünle genellikle birlikte kullanılan ürünler varsa o ürünler de ”Olasılık Ürünleri” olarak görüntülenecek.
Ana sayfanın sol üzerinde bir Destek Hattı butonu bulunacak. Ancak Destek Hattı, whatsapp hattı üzerinden veya bir Çağrı Merkezi gibi işlemeyecek. Destek Hattı sayfasında dilediği soruyu soran, bilgi talebinde bulunan müşteriye en geç bir gün içinde yanıt verilecek. Hafta içi günlerde, saat 16.30’a kadar verilen siparişler, aynı gün içinde kargoya verilecek. B2C tarafında 1.000 TL üzeri, kargo ücretsiz olacak. Ayrıca tanıtım kampanyası süresince B2C müşteri, ilk alışverişinde kullanabileceği 15 tutarında bir ”Hoş geldin İndirimi” alabilecek. B2C müşteri sadece stoktaki ürünleri değil, ileriye dönük teslimatlı stokta olmayan ürünü de sipariş edebilecek.
Çoklu Entegrasyon
elektrokalori web sitesi, ticari program, depo yönetim sistemi (WMS), ödeme platformu ve kargo modülü ile entegre çalışıyor. Bu sayede müşteriler hem ödemelerini diledikleri gibi taksitli veya peşin yapabiliyor hem de siparişlerini kolaylıkla takip edebiliyor.
Bazı Yenilikler de Olacak
Fırsat ürünleri alanında ilk etapta Elektro Kalori stoklarında bulunan, bazı tedarikçilerin seçilen ürünleri bulunacak. Gelecekte ise bugün için satış programında yer almayan; brülör, güneş kolektörü veya kazan gibi ürünlerin pazarlanacağı bir alan haline gelebilecek. Müşteri sadakat programları, sıra dışı kampanyalar da bir sonraki adım için planlananlar arasında yer alıyor.
Gelişim, Sonlu Bir Süreç Değil
Elektro Kalori’nin bu projede aktif görev alan mensupları, bu süreci hakkında şunları söyledi: ”Değişen tüm yaşam döngüsü doğrultusunda, ticari faaliyet ve uygulamalar arz talep karşılama yönünde çok değişti. Elektro Kalori olarak tüm bu değişiklikleri çok yakından takip ediyoruz. Bu doğrultuda, alt yapımızı ve kurumsal kimliğimizi güçlü tutmaya çalışıyoruz. Gelişen iş dünyasında hız, çözüm odaklılık, hizmet kalitesi gibi rekabetçi unsurlarımızı bu enstrümanları kullanarak daha da fazla geliştirdik ve buna devam edeceğiz.
Firmamız kendi çalışma alanı içerisinde, her dönemde teknolojik yenilikleri hayata geçirmede sektöre öncülük etmiştir. Bu özellik firmamızın ticari kültür alt yapısının sağlamlığını göstermektedir. Genç ve dinamik kadromuzla, oluşacak tüm yeniliklere karşı, her zaman hazır olduğumuzu belirtmek isteriz.”