Ege Üniversitesi (EÜ) Kariyer Planlama ve Başarı Koordinatörlüğü ile EÜ İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından organize edilen ”Kariyer Söyleşileri” etkinlikleri kapsamında ”Google Ads Evreni” konulu söyleşi düzenlendi. EÜ İletişim Fakültesi B7 No’lu Salonda gerçekleştirilen söyleşiye, Hype Dijital Reklam Ajansı’ndan Kıdemli Hesap Yöneticisi Gizem Aksakal konuk oldu. Etkinliğin moderatörlüğünü EÜ İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Başkanı Prof. Dr. F. Belma Fırlar üstlendi.
Sunumunda teknoloji ile birlikte Google Arama Motorunun da gün geçtikçe geliştiğine dikkat çeken Gizem Aksakal, ”Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte reklamlar kitlelere birbirinden farklı yollarla aktarılıyor. Türkiye ortalamasıyla insanlar günde 8 saatini internet ortamında geçiriyor. Bu durum dünya ortalamasında ise 7 saati kapsıyor. İnternet ortamında geçirilen günlük zamanda Türkiye, dünya ortalamasının da üstüne çıkıyor. İnsanlar bu zaman dilimi içinde en çok Google ve Google Global sitelerini ziyaret ediyorlar” dedi.
”En popüler arama motoru: Google”
Sunulan hizmet kalitesinin oldukça önemli bir tercih faktörü olduğunu ifade eden Aksakal, ”Google, günümüzde en popüler arama moturu olarak karşımıza çıkıyor. Google’ın bu kadar önemli bir arama motoru olması, kullanıcılara verdiği kaliteli hizmet ile doğrudan ilişkilendirilebiliyor. Çünkü Google Trends gibi özelliklerle günlük hayatta neler yapılıyor, hangi olaylar ön plana çıkıyor gibi birçok bilgi paylaşabiliyor. Bunun yanı sıra; dijital sözlük ile insanlar bulmak istedikleri dizi, film ve hatta kıyafet gibi tüm ihtiyaçlarını kolayca bulabiliyor. Ayrıca pazarlama sektörü içinde hedef kitlenin beklentilerine dair soruların yanıtlarına da ulaşılabiliyor’’ diye konuştu.
Google reklamlarının içerikleri hakkında bilgi veren Aksakal, ”Bir reklamın Google arama sonuçlarında ilk sıralarda karşımıza çıkıyor olmasını, yalnızca reklam için ödenen bedel belirlemiyor. Bu durumda ürünün kalitesi ve rakiplerinden farklı stratejilerle ön plana çıkarılması gibi faktörler büyük önem taşıyor. Artık satıcılar için hedef kitle belirlemede rol alan çerez politikası da kalkacak ve yerini satıcıların belirlediği anahtar kelimeler alacak. Satışlar, kullanıcıların tercih ettiği anahtar kelimeler ile gerçekleştirilecek” diye konuştu.