FESPA Global Print Expo 2022, 1.3 milyar euroluk iş hacmi yarattı

Baskı dünyası Münih’te bir araya geldi…

Yayınlanma: 17:06 20-06-2022
Güncellenme: 16:06 27-06-2022
FESPA Global Print Expo 2022, 1.3 milyar euroluk iş hacmi yarattı

Baskı dünyası Münih’te bir araya geldi…

 

4 günde 1.3 milyar euroluk iş hacmi yarattı

 

Avrupa’nın lider baskı fuarı FESPA Global Print Expo 2022, 31 Mayıs - 3 Haziran 2022 tarihleri arasında Messe Berlin’de sektörü bir araya getirdi. FESPA Global Print Expo 2022, baskı endüstrisinin son iki yılında yaşanan zorlukları geride bırakmaya hazır olduğunu kanıtladı. Serigrafi, dijital, geniş format ve tekstil baskısı konusunda yeniliklerin sergilendiği fuar 1.3 milyar euroluk iş hacmi yaratarak sektörü canlandırdı

 

Endüstriyel reklam ve dijital baskı dünyasının tüm yeniliklerinin bir arada sergilendiği Avrupa’nın en büyük fuarı FESPA Global Print Expo 2022, 31 Mayıs - 3 Haziran 2022 tarihleri arasında Messe Berlin’de sektörü bir araya getirdi. Serigrafi, dijital, geniş format ve tekstil baskısı konusunda yeniliklerin sergilendiği fuarda binlerce sektör profesyoneli geleceğin teknolojilerini bir arada tanıma fırsatı buldu. FESPA Global Print Expo 2022, baskı endüstrisinin son iki yılında yaşanan zorlukları geride bırakmaya hazır olduğunu gövde gösterisiyle kanıtladı.

 

2019’dan bu yana önde gelen bir çok uluslararası markanın merakla beklediği 375 katılımcı firmadan oluşan bu büyük gösteri, Almanya, İtalya, Polonya, Hollanda ve İngiltere’den ziyaretçi akınına uğradı.

Fuarın her alanından ve her ölçekten katılımcılar, FESPA etkinliğine geri dönmekten duydukları memnuniyeti dile getirerek fuarın sektöre ticari olarak yeniden can vereceğini belirtti.

 

Katılımcılar fuardan iş fırsatıyla ayrıldı

 

FESPA İş Geliştirme Yöneticisi Michael Ryan şöyle konuştu: ”Katılımcılar ve ziyaretçiler için çok yönlü bir FESPA deneyimi sunabildik ve fuardaki hava gerçekten inanılmaz olduğu yönündeydi. Her sektör pandemi nedeniyle oldukça etkilendi ve tabi ki bu süreç baskı sektörü adına da zor geçti. Ancak bu gösteri baskının dayanıklı, yaratıcı, çevik ve geleceğe odaklı olduğunu şüphesiz kanıtladı. Ziyaretçilerin yüzde 60’ından fazlasının nihai satın alma yetkisine veya etkisine sahip olmasıyla, birçok katılımcı, birçok pozitif iş fırsatı yaratacak görüşmeye fırsat bulurken, FESPA 2022’den kısa ve orta vade için onaylanmış satışlar, yeni dağıtım ortaklıkları ve güçlü iş fırsatları ile ayrıldı.”

 

Etkinliğin Platin Sponsoru Durst’un CEO’su Christoph Gamper ise şunları söyledi: ”Ben ve ekip üyelerim adına şunu söyleyebilirim ki şimdiye kadar bir ticaret fuarında yaşadığım en iyi deneyimlerden biriydi. Bu yüzden teşekkürler Berlin, teşekkürler FESPA!”

 

1.3 milyar euroluk iş hacmi

 

FESPA Global Print Expo 2022, European Sign Expo ile birlikte, 2021 Sonbahar etkinliğine göre 48 artışla 11647 tekil ziyaretçi çekti ve yapılan geziler ile toplam katılım 15969 ziyarete ulaştı. Yatırım bütçelerini açıklamayı seçen ziyaretçilerin 53’ü tarafından sağlanan etkinlik öncesi kayıt verilerinin analizi, fuarda veya fuardan hemen sonra yatırım yapmaya önemli ölçüde hazır olduklarını doğruladı. Bu delegeler arasında, toplam iş hacmi, planlarını belirtmeyen ziyaretçileri hesaba katmadan 1,3 milyar euroyu buldu.

 

Kornit Digital Europe EMEA Satış ve Pazarlama Direktörü Kathrin Buhl, etkinliğin ticari etkisini şu sözlerle vurguladı: ”Gerçekten şimdiye kadarki en çok satan şova tanıklık ettik! İnsanlar buraya imza atmak ve iş yapmak için geldiler, bu yüzden bizim için çok başarılı bir şov ve geri döndüğümüz için mutluyuz.”

Caldera’da Pazarlama ve Operasyon Başkan Yardımcısı Sebastien Hanssens ise, ”Gerçek projelerle gelen, yenilikler arayan gerçek talepler, yeni uygulamalar arayan olağanüstü kalitede insanlar var, o yüzden gerçekten olması gereken yer burası” dedi.

 

”Ziyaretçi tabanımızın ve geniş uluslararası izleyici kitlemizin ticaret hacmi, küresel topluluğumuzda bir toparlanma olduğuna dair güçlü kanıtlar sunuyor” diyen FESPA CEO’su Neil Felton, güvenin geri geldiğini, iş liderlerine yatırım yapmaya ve ayrıca iş seyahatlerine, canlı etkinliklere ve yüz yüze ağ oluşturmaya devam etmelerine ilham verdiğini ve bunun kendileri için somut bir değer sağlayacağını söyledi. Felton şöyle konuştu: ”Berlin’deki katılımcılardan ve ziyaretçilerden gelen parlak geri bildirimler bize şunu gösteriyor ki baskı sektörünün profesyonelleri FESPA’nın bir araya geldikleri tek yer olduğunu söylüyor. Şimdi Meksika, Avrasya ve Brezilya’daki güçlü FESPA etkinliklerinin geri dönüşünü ve Mayıs 2023’te Münih’te gerçekleştireceğimiz bir sonraki Küresel Baskı Fuarı’nın ötesine geçmeyi bekliyoruz. Özel baskı topluluklarında aynı enerjiyi ve iyimserliği teşvik etmek için sabırsızlanıyoruz.”

 

FESPA Eurasia 1-4 Aralık’ta İstanbul’da

 

Avrupa’dan sonra Avrasya Bölgesi’nin en büyük baskı fuarı olan FESPA Eurasia 2022 de 1-4 Aralık’ta İstanbul Fuar Merkezi’nde (İFM) 7 ve 8’inci salonlarda gerçekleşecek. Bu yıl da Mimaki ana sponsorluğunda düzenlenecek FESPA Eurasia, 10 binden fazla sektör profesyonelini buluşturacak.

 

Kaynak: BHA
Etiketler:
Editör: Onurcan Kurtay - onurcankurtay@ulkedenhaberler.com.tr

Yorum Yazın (Üye olmadan da yorum yazabilirsiniz)
0 Yorumlar
Bizi Takip Edin

ÇOK OKUNANLAR

GÖZDEN KAÇMASIN