Gıda ve perakendede büyümeyi odağına alan Yıldız Holding yeni yatırımlarda hız kesmeyecek

Gıda ve perakende alanlarına odaklanma stratejisiyle Türkiye’de ve yurt dışında büyümeye devam eden Yıldız Holding, Ar-Ge’ye verdiği önem ve artan ihracat gelirlerinin de kattığı güçle gözünü yeni yatırımlara dikti.

Yayınlanma: 17:06 10-06-2022
Güncellenme: 16:06 27-06-2022
Gıda ve perakendede büyümeyi odağına alan Yıldız Holding yeni yatırımlarda hız kesmeyecek

Gıda ve perakende alanlarına odaklanma stratejisiyle Türkiye’de ve yurt dışında büyümeye devam eden Yıldız Holding, Ar-Ge’ye verdiği önem ve artan ihracat gelirlerinin de kattığı güçle gözünü yeni yatırımlara dikti.

 

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ülker, son 5 yılda 3,6 milyar dolar ihracat, 7 milyar TL yurt içi ve yurt dışı toplam yatırım rakamlarına ulaştıklarını söyledi. Ali Ülker, ”Sadece bu yıl bütçelenen yurtiçi yatırım tutarımız 2,5 milyar TL. GODIVA ve pladis ile globalde yeni coğrafyalara açılmak istiyoruz. Büyüme planlarımızı hayata geçirirken Ar-Ge ve inovasyon yatırımlarımızdan güç alacağız” dedi.

 

Gerek sektörünün lideri olan yabancı şirketlerle yaptığı iş birlikleriyle gerekse yurt dışında stratejik satın almalarla global bir Türk şirketi haline gelen Yıldız Holding, gıda ve perakendeye odaklanma stratejisiyle yatırımlarını büyütmeye devam ediyor. Ekonomi gazetecileriyle bir araya gelen Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ülker ve Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO’su Mehmet Tütüncü, yeni dönem hedefler ve Holding’in büyüme planlarına ilişkin merak edilenleri tüm ayrıntılarıyla masaya yatırdı.

 

Ali Ülker: ”Üstünde güneş batmayan global bir Türk şirketiyiz”

2012 yılında global liderlik hedefiyle çıktıkları yolculukta bugün GODIVA, McVitie’s, Jaffa Cakes, Carr’s, JACOBs gibi dev markaları aynı çatıda buluşturmayı başardıklarını ifade eden Ali Ülker, dünyada bisküvi sektöründe 2. sıraya yükseldiklerini söyledi. Ali Ülker, ”Global büyüme projeksiyonumuz her zaman Türkiye’yi merkezde tutan bir anlayışın etrafında gelişti. Holdingimizle satış ve ihracat gelirlerimizi sürekli artırarak ülkemize ekonomik anlamda önemli katkılar sağladık. Bugün gıda ve perakende alanlarına odaklanma stratejimizle tüm dünyaya ürün ve hizmet sunan küresel bir şirkete dönüştük. Birleşik Krallık, Fransa, ABD, İtalya, Nijerya, Mısır, Romanya, Suudi Arabistan, Hindistan, Brunei, Kazakistan ve Hollanda’daki tesislerimizde Türk Bayrağı ve Yıldız Holding logosunu taşıyan bayraklar dalgalanıyor. Başka bir deyişle ‘Üstünde güneş batmayan’ dev global bir Türk şirketi haline dönüştük.” dedi.

 

”Yıldız Holding’i gıda ve perakendeye odaklanarak büyüteceğiz”

Holding bünyesinde 25’i yurt içinde olmak üzere toplam 46 fabrika bulunduğu bilgisini paylaşan Ali Ülker, odaklandıkları gıda ve perakende sektörlerine kaynak sağlamaya ve organik büyümeye devam etmek istediklerini vurguladı. Ali Ülker, ”Yıldız Holding, ülkemizin lider gıda şirketi olan ve zaman içinde bölgesel bir güce dönüşen Ülker’in yanı sıra, bugün küresel pazarlarda rekabet eden United Biscuits, DeMet’s ve GODIVA markalarına sahip. 300 yıllık tecrübeye sahip bu markaları, küresel bisküvi ve çikolata işlerinde sinerji yaratmak için 2016 yılında pladis çatısı altında topladık. Perakendede ise ana şirketlerimiz; ŞOK Marketler, Bizim Toptan ve Seç Market ile büyümeye devam ediyoruz. 1200 mağazayla devraldığımız ŞOK Marketler’de bu sonbaharda 10 bininci mağaza sayısına ulaşmış olacağız. Online perakende de iddiamız büyük. Burada Yahya Ülker tarafından yönetilen Yıldız Ventures ile yakın bir iş birliği içindeyiz. Girişimcileri destekleyen Yıldız Ventures’ın yatırımıyla büyüyen Türkiye’nin ilk online süpermarketi istegelsin ve sadece e-ticaret platformlarına hizmet götüren satış organizasyonumuz E-star ile online perakendede güçlü bir ivme yakaladık” şeklinde konuştu.

 

Son 5 yılda 3,6 milyar dolarlık ihracat

Yurt içi ve yurt dışında 70 farklı pasaporta sahip yaklaşık 72 bin çalışanla faaliyetlerini sürdürdüklerini kaydeden Ali Ülker, bu yıl itibariyle Türkiye’de 61 bin 884 kişiye istihdam sağladıklarını anlattı. Son beş yılda (2017-2021) yurt içi ve yurt dışı toplam yatırımlarının 7 milyar TL olarak gerçekleştiği bilgisini veren Ülker, Türkiye’de 2022 yılı için bütçelenen yatırım tutarının 2,5 milyar TL olduğunu söyledi. Ali Ülker sözlerini şu şekilde sürdürdü: ”Ar-Ge ve inovasyon yatırımlarımız, bizim için büyümede itici güç olacak. Son 5 yılda toplam ihracatımız 3,6 milyar USD olarak gerçekleşti. Yıldız Holding, Ülker Bisküvi’yle Türkiye’yi üretim ve ihracat üssü haline getirdi; Ülker markalı ürünlerin yanı sıra GODIVA, McVitie’s, Flipz gibi global atıştırmalık markalarını Türkiye’de üretip dünyanın dört bir yanında tüketicilerle buluşturuyor. Gebze, Topkapı, Silivri, Karaman ve Ankara’daki fabrikalarımızda üretilen global markalı ürünlerimiz, dünyanın dört bir yanında bayrağımızı dalgalandırıyor. Atıştırmalık işinde aralarında Amerika, İngiltere, Çin, Kenya, Avustralya, Madagaskar, Hollanda, Gana’nın da bulunduğu 100’ün üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz. ”

 

”Borcumuz 6,5 milyar dolardan 1,7 milyar dolara indi”

Ülker, 2018’deki sendikasyon öncesi 6,5 milyar dolar olan borçlarını 2022 itibarıyla 1,7 milyar dolara indirdiklerini kaydederek, bunun için 2,6 milyar dolarlık varlık satışı gerçekleştirdiklerini ve Godiva’nın 4 ülkedeki lisans hakkının devrinden gelen 1,3 milyar dolar doların bir kısmı kullandıklarını söyledi. Kovid-19 koşullarına rağmen, bankalara eksiksiz ve gününden önce ödemeler yaptıklarını vurgulayan Ülker, ”Başka bir deyişle koşullar ne olursa olsun yoğun emek, yatırım ve özveriyle yaptığımız çalışmaların sonucunda elde ettiğimiz gelirlerle, Türkiye’deki bankalara da borçlarımızı vaktinden önce ödeyerek ülkemizin finans sistemini desteklemeye devam ettik.” şeklinde konuştu.

 

”Yatırım için gelişmekte olan pazarlar ilgimizi çekiyor”

Önümüzdeki dönemde yeni yatırımlarla Yıldız Holding’i global arenada daha da büyütmek istediklerini anlatan Ülker, ”Yeni satın almalar konusunda şu anda Türkiye ve yurt dışındaki fırsatları değerlendiriyoruz. Satın alma heyecan verici bir şey ancak organik büyümeye de önem veriyoruz. Türkiye’deki şirketleri inceliyoruz. Yurt dışında, globalde bize imkan ve fırsat sağlayacak coğrafyalara bakıyoruz. Güçlenebileceğimiz, atılım sağlayabileceğimiz yeni coğrafyalara bakıyoruz.” dedi. Ülker, yatırım için odaklandıkları ülkelere dair örnekler verirken Endonezya, Malezya ve Pakistan gibi gelişmekte olan ülkelerle yakından ilgilendiklerini anlattı.

Kaynak: BHA
Etiketler:
Editör: Büşra Ustaol - busraustaol@ulkedenhaberler.com.tr

Yorum Yazın (Üye olmadan da yorum yazabilirsiniz)
0 Yorumlar
Bizi Takip Edin

ÇOK OKUNANLAR

GÖZDEN KAÇMASIN