İpek Duben’in Ten, Beden, Ben sergisindeki işleri, SALT Beyoğlu’ndaki Mutfak mekânında gerçekleştirilecek atölyeyle yorumlamaya açılıyor. Akademisyen Evren Savcı yürütücülüğündeki programda Duben’in Şerife (1980-1982), Adale Adam (1988), LoveGame [Aşk Oyunu] (1998-2000) ve LoveBook [Aşk Kitabı] (1998-2001) işleri seçili makaleler etrafında değerlendirilecek.
Sosyolog Pierrette Hondagneu-Sotelo’nun Domestica kitabından ”Maid in LA” bölümü ve feminist yazar ve kuramcı Silvia Federici’nin Wages Against Housework kitabı üzerinden ev içi emek ve görünmez emek kavramları ele alınacak. Akademisyen Richard Dyer’ın White: Essays on Race and Culture kitabının ”The White Man’s Muscles” bölümünden yola çıkarak vücut geliştirme sporu ile erkek beden görünürlüğünün tarihi, bu tarihin ırk ve sınıfla kesişimleri tartışmaya açılacak. Son olarak aile kurumu, aşk ideolojileri ve toplumsal cinsiyet düzenlerinin şiddetle ilişkisi Federici’nin kitabının yanı sıra gazeteci ve yazar Ayşe Düzkan’ın ”Erkek Şiddetiyle Mücadelede Bundan Sonra Nereye” yazısı temelinde konuşulacak.
Katılımın 20 kişiyle sınırlı olduğu atölyenin dili Türkçe’dir. Kayıt yaptıranların atölyeye aşağıdaki metinleri okumuş olarak katılması beklenmektedir. Başvuru için bu formun doldurulması gerekmektedir.
Okuma Listesi
Pierrette Hondagneu-Sotelo, ”Maid in LA”, Domestica, California: University of California Press, 2007.
Silvia Federici, Wages Against Housework, Power of Women Collective and Falling Wall Press, 1975.
Richard Dyer, ”The White Man’s Muscles”, White: Essays on Race and Culture, New York: Routledge, 1997.
Ayşe Düzkan, ”Erkek Şiddetiyle Mücadelede Bundan Sonra Nereye”, 5Harfliler, Ocak 2022.
Evren Savcı, Yale University’de (ABD) Kadın, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Çalışmaları Programı’nda Yardımcı Doçent olarak görev yapıyor. 2021’de Duke University Press tarafından yayımlanan Queer in Translation: Sexual Politics under Neoliberal Islam kitabının yazarıdır.
GÖRSELLER
Banu ve Hakan Çarmıklı Koleksiyonu izniyle.
Fotoğraf: Kayhan Kaygusuz, 2021
Banu ve Hakan Çarmıklı Koleksiyonu izniyle.
Fotoğraf: Mustafa Hazneci (SALT)