İzmir Büyükşehir Belediyesi trafik akışını rahatlatmak, güvenli ve konforlu bir ulaşım sağlamak için son 3 yılda önemli çalışmalara imza attı. Yüzyılın en büyük salgını, deprem ve sel felaketini birlikte yaşayan İzmir’de yatırımlar hız kesmedi. İzmir Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı ve İZBETON ekipleri şehrin ana arterlerinden en uzak köy yollarına kadar büyük bir özveriyle çalışmalarını sürdürdü.
1 milyar 743 milyon liralık yatırımla 4 milyon 124 bin ton asfalt dökülerek ortalama 10 metre genişliğinde 2 bin 104 kilometre uzunluğunda yol asfaltlandı. 6 milyon 678 bin metrekare ova yolu düzenlendi. 4 milyon 383 bin metrekare kilit parke taşı döşendi.
72 kilometre yeni yol açıldı
Bayraklı’daki 1848 sokak ve Yeni Girne Caddesi bağlantısında yapılan çalışmalar çerçevesinde, bölgede yeni bir imar yolu açıldı. Konak’ta bulunan Vezirağa bölgesinde yapılan köprü ve toplam 600 metrelik bağlantı yolları ile Lale ile Çaldıran mahallelerinin Yeşildere Caddesine bağlantısı sağlandı. Çiğli ilçesindeki Ata Sanayi’nin içindeki 8780/1 sokağın 700 metrelik kapalı kısmı Fen İşleri ekiplerince açıldı ve yol 8855 sokağa bağlandı. Bu çalışma sayesinde bölgeden Anadolu Caddesi, Evka-5 ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesine bağlantı sağlanmış oldu. Bornova Naldöken Mahallesindeki Nilüfer kavşağında detaylı bir çalışma yapıldı. Kavşak ile Cengizhan Caddesi arasındaki 1281/19 sokakta yaklaşık bin 400 metrelik yeni bir imar yolu açıldı. Bu yol ile bölgede bulunan 4. Sanayi, Ankara Caddesi ve otoyola bağlanmış oldu. Mürselpaşa Bulvarı’nın Karşıyaka-Bornova yönünde hastanenin de bulunduğu bölgede yeni imar yollarını kullanıma açmıştı. 4 bin 143 araçlık açık otopark alanı yapıldı.
Bisikletli ulaşım dönemi
İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi ve Fen İşleri Dairesi başkanlıkları tarafından pandemi sürecini fırsata çevirerek Konak’ta Şehit Nevres, Vasıf Çınar, 2. Kordon ile Plevne Bulvarında, Narlıdere’de Narlıdere merkez ile Sahilevleri bisiklet yolu arasında, Yeşildere Caddesi yan yolunda, Şirinyer-Basmane arasında, Dikili’de sevgi yolu ve Uğur Mumcu Caddesinde, Çeşme’de Rıza Erten Caddesinde, Karşıyaka’da Bostanlı dere kenarı, Peynircioğlu dere kenarı, Halkpark ve 1671 sokakta, Konak’ta Talatpaşa Bulvarı ve Cumhuriyet Bulvarında yaklaşık 27 kilometrelik bisiklet yolu hizmete açıldı.
Salgın fırsata çevrildi
Mürselpaşa Bulvarı yan yolundan Gıda Çarşısına bağlantı, Bayraklı Soğukkuyu, Konak Vezirağa, Ciğli Ata Sanayi ve Bornova Nilüfer Caddesinde düzenleme çalışmaları yapılarak trafik rahatlatıldı. Büyükşehir, pandemi döneminde sokağa çıkma kısıtlamaları, yol yenileme çalışmaları açısından fırsata dönüştürdü. Bu çerçevede İzmir’in en önemli arterlerinden olan ve yıllardır çalışma yapılamayan Altınyol, Yeşildere Caddesi, Mithatpaşa Caddesi, Gaziemir Akçay Caddesi, Mürselpaşa Bulvarı ve Kültürpark çevresi baştan sona yenilendi.
Otogar viyadüğü tamamlandı, Buca Tüneli başladı
İzmir Şehirlerarası Otobüs Terminalini kent merkezine doğrudan bağlayacak Buca Tüneli ve viyadük projesinin birinci etabında yer alan 2 viyadük, 2 karayolu alt geçidi ve bir üst geçit 154 milyon liralık yatırımla tamamlandı. 559 milyon liralık bedelle tünel inşaatı ile projenin üçüncü ve dördüncü etaplarında yer alan 2 alt geçit, 4 menfez, 4 kavşak, 1 üst geçit ve duvar imalatlarının yapımı başladı. Tünel önümüzdeki aylarda hizmete alınacak viyadüklerle Konak’tan şehirlerarası otobüs terminaline ulaşımı kolaylaştıracak. Şehir içi trafiğe de nefes aldıracak projenin toplam uzunluğu 7,1 kilometreyi bulacak
Trafiğe altın dokunuşlar
Kent içinde trafik yoğunluğunu ve sıkışıklığını azaltmak, kesintisiz ve güvenli trafik akışı sağlamak için 56 noktadaki kavşak düzenlemeleri tamamlandı. Bornova Egemak, Konak Karataş, Güzelyalı, Alsancak Gar, Cehar Dudayev, Balçova Marina, Bayraklı Çiçek Mahallesi, Üçkuyular Deniz Feneri Sokak, Buca Çevre Yolu çıkışı, Çiğli Koçtaş, Karabağlar Yaşayanlar, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı 16 sokak kesişimi ile Altınyol Caddesi düzenlenen önemli kavşaklar arasında yer aldı.
Yeni üst geçitler
İzmir Büyükşehir Belediyesi, vatandaşlardan gelen talepleri de dikkate alarak trafiğin hızlı ve yoğun olduğu cadde üzerinden geçmek isteyen bisiklet sürücüleri, engelli ve yayaların ulaşım güvenliğini sağlamak için yeni üst geçitler yapıyor. Konak Mürselpaşa Bulvarı üzerindeki Şehit Er Altan Yenil yaya üst geçidi yenilendi. Buca Doğuş Caddesine, Karşıyaka Yalı Mahallesine, Gaziemir Aktepe ve Buca 23 Nisan İlkokuluna yeni bir üst geçit yapıldı. Göztepe Şehit Kerem Oğuz Erbay yaya üst geçidi ise yenileniyor.
Karayolu köprüleri ile rahat ulaşım
400 milyon liralık yatırımla birçok ilçede 70’e yakın dere üzerinde yağışlar nedeniyle yıkılan taşıt ve yaya köprüleri yenilendi, vatandaşların güvenli ve rahat ulaşımı sağlandı. Son 3 yılda dere üzerinde 3 karayolu köprüsü ve 13 araç geçişine uygun menfez yapıldı. 2 karayolu köprüsü, 2 menfez ve 2 yaya köprüsü çalışmaları devam ediyor. Torbalı Moskof Çayı Karayolu Köprüsü, Dikili Bademli Mahallesindeki karayolu köprüsü ve Yeşildere üzerindeki Vezirağa karayolu köprüsü inşaatları tamamlandı. Menemen Seyrekköy Mahallesinde İZBAN hattı üzerinde karayolu köprüsü inşa edilerek İzmir-Çanakkale Karayolu ile tarım arazileri arasındaki bağlantı sağlandı. Gaziemir, Karabağlar, Balçova, Menderes, Urla başta olmak üzere 13 menfez köprüsü araç geçişine uygun hale getirildi. Menemen Hasanlar ile Bergama Fevzipaşa Mahallesinde bulunan karayolu köprüleri ile Seferihisar’da 2 yaya köprüsü, Urla ve Karabağlar’da birer menfez çalışması devam ediyor. 9 ilçede 14 karayolu köprüsünün yenileme çalışmaları da başladı.
Acil çözüm ekipleri
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in “Adil ve eşit refah” vizyonu ile oluşturulan ‘Acil Çözüm Ekipleri’ Konak, Buca, Karabağlar ve Bornova’da 16 mahallede 148 noktada çalıştı. Yurttaşların ve muhtarların talepleri dinlenerek kavşak düzenleme, kaldırım, dere temizliği, kilit parke taşı döşeme, park düzenleme, moloz atıkları temizliği gibi sorunlar acil çözüldü. 20 adreste çalışmalar sürüyor.
Mavişehir ve Altınyol’da taşkınlar sona erdi
37 milyon liralık yatırımla Mavişehir Kıyı Tahkimat Projesi tamamlanarak Mavişehir’de denizin yükselmesi nedeniyle yaşanan su taşkınları son buldu. Çalışmalar çerçevesinde zemin altından deniz suyu geçişini engellemek için yerin 4 metre altında yapılan 2,2 kilometrelik su içi betonu imalatı yapıldı; ön kısımda deniz seviyesinden 160 santimetre yüksekte yapılan kaya tahkimatının alanı dalga etkisinden koruması hedeflendi. Sel felaketinde sular altında kalarak trafiğe kapanan Altınyol Caddesinde benzer sorunların tekrarlanmaması için bölgenin altyapısı güçlendirildi.