Çin’de başlayıp dünyaya hızla yayılan ve bugün 140 milyar doları aşan hacme ulaşan canlı satış Live Shopping, marketing yöntemleri arasında hızla yükseliyor. Digital Exchange’in uzman ekibi, markalara Live Shopping ”Bütçeyi doğru yönetin, ürüne uygun Influencer’i seçin ve tüketicinin sorularını göz önünde bulundurun” önerisinde bulundu. Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk ise ”Marketing savaşlarında Live Shopping’i iyi yöneten şirketler ayakta kalabilecek” dedi.
Influencer marketing yöntemleri içinde tüketicinin ürünü canlı şekilde gördüğü, deneyimlenmesine şahit olduğu ve sorularına yanıt aldığı Live Shopping, markaların iletişim tercihleri arasında ağırlığını artırıyor. YouTube ve TikTok üzerinden daha fazla markanın daha çok ürünle dahil olduğu bu pazarlama yöntemi, fiziksel bir mağazayı 6 ayda ziyaret eden müşteri popülasyonunun 1 canlı yayın sırasında kazanılmasını da beraberinde getiriyor. Sağladığı büyük satış miktarı, marka bilinirliği ve müşteri kazanımı sayesinde Live Shopping, dijital marketingin yükselen değeri. Peki, markalar ciddi bir rekabetin yaşandığı Live Shopping konusunda nasıl hareket etmeliler? Influencer seçimini nasıl yapmalı, video kullanımını hangi düzeyde tutmalılar? Digital Exchange’in uzman Influencer marketing ekibi, markalara doğru Live Shopping’in ip uçlarını anlattı.
Ürünü Deneyimlemek Çok Önemli
Dünya e-ticaret eko sistemi içindeki payı 2021’de yüzde 15’e yükselerek 141 milyar doları bulan Live Shopping’in Çin’den başlayarak dünyaya dalga dalga yayıldığı bilgisini paylaşan Digital Exchange’in uzman ekibi, ”Türkiye’de de YouTube ve TikTok’taki canlı yayınları izlemeye dönük alışkanlığın artmasına paralel olarak Live Shopping yönteminde de yükseliş kaydediliyor” dedi. Türkiye’nin bu yönteme bir dönem çok popüler olan Kanal Market gibi TV uygulamalarından aşina olduğunu ve uydu üzerinden yayın yapan TV kanallarında halihazırda yöntemin kullanıldığına dikkat çeken Digital Exchange ekibi, şu bilgileri verdi:
”Live Shopping, doğru yapıldığı zaman markaya büyük satış rakamları ve yeni müşteriler kazandıran, aynı zamanda da bilinirliği oldukça yukarıya taşıyan bir yöntemdir. Burada önemli olan hedef kitleyi doğru belirlemek, doğru sosyal medya mecrası üzerinden yayın yapmaktır. Influencer’ın ürünü deneyimlemesi, tüketicinin aklındaki tüm sorulara yanıt veren bir profesyonellikle yayın yapması da Live Shopping yöntemini ileriye taşıyan unsurlar arasında bulunuyor. Bu yöntem ile oturduğunuz yerden bir ürünün tanıtımını yapabilir, bunu dünyanın istediğiniz noktasına kargo ile gönderebilir ve para kazanabilirsiniz.”
Ciro Kazandırma Amacı Unutulmamalı
Markalara Live Shopping hakkında ipuçları veren Digital Exchange ekibi, şu noktaların altını çizdi:
-Live Shopping için canlı yayında deneyimlemeye uygun, kolay kullanılabilir bir ürün belirlemek gerekir.
-Influencer, deneyimlediği ürün hakkında bilgi sahibi olmalı aynı zamanda bir tüketici merakını taşımalı, ürün hakkında kendisi sorular sorup bunlara doğru yanıtları verebilmelidir.
-Canlı yayında satışın en önemli özelliği markaya ciro kazandırmaktan geçer. Influencer seçimi bu unsur düşünülerek yapılmalıdır. Yine Influencer’ın ürünü taşıyabilen ve ürünle uyumla olması da Live Shopping’in inandırıcılığını ve başarısını artırır.
-Live Shopping sırasında Influencer’in performansı kadar içerik sunumu yani video yapımının da iyi olması gerekir. Ürün hakkındaki görsellerin ve niteliklerin iyi bir çekimle sunulması gerekir.
-Bazı yayınlarda 100 binden fazla ürün satışı gerçekleştirilebilir. Markanın e-ticaret alt yapısının gelen talebi karşılayabilecek düzeyde iyi olması gerekir.
Tüketiciler Ürünler İçin Video ile Karar Veriyor
Digital Exchange’in CEO’su Emrah Pamuk, Live Shopping’in konusunda yerli markaların ilgisinin giderek arttığını belirterek, bunda Türkiye’deki sosyal medya kullanıcılarının video izleme alışkanlıklarının payının büyük olduğunu belirtti. ”Türkiye’de dijital kanallardan alışveriş yapanların yüzde 87’si alacağı ürünle ilgili video izliyor” diyen Pamuk, şunları söyledi: ”Markalar arasında ciddi bir marketing yarışı var. Doğru ürünü, doğru şekilde pazarlamayan markalar bu küresel rekabette geriye düşüyorlar. O nedenle profesyonel yardım alarak marketing yapmanın önemi her geçen gün ortaya çıkıyor. İş Live Shopping gibi hangi sosyal medya mecrasında, hangi ürün ile, hangi kitleye dönük yapılacağı gibi soruların yanıt bulması gereken bir pazarlama yöntemine gelince tecrübe, tüm bütçelerin önüne geçiyor. Bu işi başlatan ve doğru şekilde yapan Çin’de şu anda bir ürün tek tanıtım ile 500 bin adet satabiliyor. Aynı yönteme dünya da ciddi şekilde ağırlık vermeye başladı. Ürünü canlı yayında tanıtmak, onu fiziksel mağazaya gidip deneyimlemek yerine uzaktan ödeme ile eve teslim eden sistemden yararlanarak alan tüketiciye büyük kolaylık sağlıyor. Live Shopping’de fiyat avantajı da sağlandığı için, tüketiciler yöntemi gayet yakından takip ediyor. Burada önemli olan markanın bütçesini doğru şekilde kullanarak, Live Shopping’i satış, bilinirlik ve müşteri kazanımı noktasına dönüştürmesinden geçiyor. Bunun için de marketing’i bilen profesyonellerle çalışmak gerekiyor.”