Konforlu moda akımı başlattıklarını söyleyen Shout Kurucusu Sabri Korkmaz, Kapüşonlu sweatshirt olarak tanımlanan hoodie’lerin Y ve Z’lerin ortak tercihi olarak kuşaklar üstü bir konuma ulaştığını söyledi.
Korkmaz, “Sürekli gelişen teknoloji ve değişen yaşam stilleriyle farklı tasarımlar yapılarak yeni moda anlayışlarının yaratılacağı da öngörülüyor. Biz de tasarım ve kumaş kalitesini sürekli olarak iyileştirmeye odaklandığımız ürünlerimizle, modayı konforlu bir alan haline getiriyoruz” dedi.
YPulse’nin kuşakların giyim tarzlarına ışık tutan araştırmasına göre, Y kuşağının yüzde 29’u spor kıyafetleri tercih ederken, Z'lerin yüzde 32’si sokak tarzını benimsiyor. Özellikle son yıllarda moda olan hoodie’ler ise iki kuşağın da en çok giydiği kıyafetlerin ortak noktasında yer alıyor.
Kapüşonlu sweatshirt olarak tanımlanan hoodie’lerin Y ve Z’lerin ortak tercihi olarak kuşaklar üstü bir konuma ulaştığını söyleyen Korkmaz,“Dijitalleşmenin yaygınlaşması insan ilişkilerini sosyal medya platformlarına kaydırırken, toplumun dinamiklerini de değiştiriyor. İnsanlar beğeni ve tercihlerine sosyal medyanın etkisiyle yön verirken, markaların tüketicilere hangi tür ürünlerle hitap etmesi gerektiği de bu koşullara göre belirleniyor. Bundan en çok etkilenen sektörlerin başında ise moda geliyor. Çünkü günün trendini sosyal medyadaki çoğunluk belirlerken, bunları takip etmeyen yetişkin kesimin alışveriş alışkanlıkları genç nesle göre farklılık gösteriyor. Jenerasyonların aynı türde satın aldığı hoodie gibi kıyafetler ise hem tarz hem de işlevsel özellikleriyle kuşakların buluşma noktası oluyor” diye konuştu.