İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü, Sabancı Vakfı ve Kalkınma Atölyesi Kooperatifi arasında, değişime ve yeniliğe uyum sağlamak konusunda etkin okullar yaratmayı hedefleyen Okul İklimi Projesi’nin protokolü imzalandı. Protokole göre Okul İklimi Projesi’nin 2022-2023 yılları arasında İstanbul’un 39 ilçesinde 78 okulda uygulanması hedefleniyor.
Okulların kendi ihtiyaçlarını belirleme ve gelişim süreçlerini destekleyerek öğretmen ve öğrencilerin potansiyellerine ulaşmalarına yardımcı olmayı amaçlayan Okul İklimi Projesi’ni İstanbul’un tüm ilçelerinde yaygınlaştırmak üzere İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü, Sabancı Vakfı ve Kalkınma Atölyesi Kooperatifi arasında protokol imzalandı.
İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü’nde düzenlenen imza törenine İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı, Sabancı Vakfı Genel Müdürü Nevgül Bilsel Safkan ve Kalkınma Atölyesi Kooperatifi Genel Sekreteri Ertan Karabıyık katıldı.
İstanbul İl Millî Eğitim Müdürü Levent Yazıcı törende yaptığı konuşmada, ”İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz, Sabancı Vakfı ve Kalkınma Atölyesi ile birlikte imzaladığımız ”Okul İklimi Projesi” protokolü ile 39 ilçemizde 78 okulumuzda yapacağımız çalışmalarla eğitim ortamlarının içindeki ve dışındaki paydaşlarımızla olan bağlarımızı tüm boyutlarıyla geliştirmeyi istiyoruz. Okul, öğrenci, veli, öğretmen ve tüm paydaşlar arasındaki güçlü iş birliği olumlu bir okul iklimi oluşturmak bakımından önemlidir. Okul iklimini geliştirmek için Bakanlığımızın hedefleri doğrultusundaki çalışmalarımız sürüyor. Öğrencilerimizin ortak hedef bilinci, güçlü motivasyon geliştirdiği ve kuruma aidiyet hissi oluşturduğu okul iklimini oluşturmamız bu bakımdan çok gerekli ve önemli. Birçok projenin çatı projesi niteliğinde olan değişime ve yeniliğe uyum sağlayan etkin okullar oluşturmayı hedefleyen bu projenin yaygınlaşmasında ve gelişmesinde emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. İmzaladığımız protokolün tüm paydaşlarımıza, öğretmen, öğrenci ve eğitim camiamıza hayırlı olmasını diliyorum.” dedi.
Sabancı Vakfı Genel Müdürü Nevgül Bilsel Safkan, ”Yaklaşık 6 yıl önce Hacı Sabancı Anadolu Lisesi’nde başlayan projenin 2022-2023 eğitim-öğretim döneminden itibaren İstanbul’un 39 ilçesinde 78 okula yayılacak olmasından büyük mutluluk duyuyoruz. Proje kapsamında şimdiye kadar elde ettiğimiz sonuçlarla, öğretmen ve öğrencilerin potansiyellerine ulaşmalarına yardımcı olan olumlu bir iklim yaratılmasını amaçlayan Okul İklimi Modeli ortaya çıktı. Yaptığımız pilot çalışmalarda bu projenin esas paydaşları olan öğretmenler, veliler ve öğrencilerden de çok olumlu geri dönüşler aldık. Projenin hem İstanbul’da daha fazla okulda hem de Türkiye çapında yaygınlaşmasını ümit ediyorum.” şeklinde konuştu.
Kalkınma Atölyesi Yönetim Kurulu Başkanı Ertan Karabıyık ise ”Okul iklimi çalışmaları kapsamında, bir okulun mevcut iklimini ortaya çıkaran ve bütünsel olarak iyi olma hâlini destekleyen bir model ortaya koyduk. Okul İklimi Modeli adını verdiğimiz bu modelin güçlü yanı, hem ulusal ve uluslararası literatüre hem de doğrudan ülkemizdeki okullarda yapılan çalışmalara dayanması yani okulların doğasına uygun olarak geliştirilmiş olmasıdır. Söz konusu modelin İstanbul’da 39 ilçede 78 okulda uygulanarak okulların bütünsel gelişimlerine katkı sağlamasını hedefliyoruz. Ayrıca, Okul İklimi Projesi sonunda elde edeceğimiz deneyim ve çıktıların da Okul İklimi Modeli’nin ulusal yaygınlaştırılması için bir yol haritası olmasını ümit ediyoruz.” diye konuştu.
Okul İklimi Projesi Hakkında
Okul İklimi Projesi’nin genel amacı, okulların kendi ihtiyaçlarını belirlemelerini ve gelişim süreçlerini destekleyerek öğretmen ve öğrencilerin potansiyellerine ulaşmalarına yardımcı olmaktır. Okulların iklimleri bulundukları bölgenin, çevrenin normlarına, sosyal, kültürel ve ekonomik yapısına; öğrenci ailelerinin eğitim düzeylerine ve yaşam ortamına, okulun sunduğu fırsatlara (kütüphane, laboratuvar, öğretmen niteliği) ve dış paydaşlar tarafından kaynaklarının desteklenmesi gibi değişkenlere bağlıdır. Okul İklimi Modeli, sürdürülebilir bir yaklaşımla okulun tüm paydaşlarının dahil edildiği, okulun güçlü ve zayıf yönlerinin belirlendiği ve bu doğrultuda hazırlanan iyileştirme faaliyetlerini içeren eylem planlarının uygulandığı bir süreci ifade etmektedir.
Bu hedefler ve değişkenler göz önünde bulundurularak ülkemizde yapılan en kapsamlı okul iklimi çalışmalarından biri olan ”Okul İklimi Projesi” hayata geçirildi. Projenin önce Hacı Sabancı Anadolu Lisesi’nde kanıt temelli modeli oluşturuldu, ardından da Borsa İstanbul Başakşehir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde pilot uygulaması gerçekleştirildi.
Okul İklimi Projesi, 2022-2023 yılları arasında İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü, Sabancı Vakfı ve Kalkınma Atölyesi Kooperatifi ortaklığında yürütülecek. Bu projenin amacı; Okul İklimi Modeli’nin uygulama basamaklarını İstanbul ilinde 39 ilçede 78 okulda uygulamak, İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerinin okul iklimi çalışmalarını yürütme süreçlerine destek olmak olarak belirlendi.