”Öğrencileri sadece iyi bir bilgiyle donatmak yeterli değil. Asıl iyi bir insan yetiştirmek önemli. Çok iyi bir bilgisayar mühendisi yetiştirirsiniz ama hacker olur, banka hesaplarını boşaltır. Çok iyi bir kimya mühendisi yetiştirirsiniz ama sentetik uyuşturucu yapar. İyi bir inşaat mühendisi yetiştirirsniz ama depreme dayanıksız ev yapar. O nedenle eğitimde çocukların vicdanını geliştirecek unsurlara da ihtiyaç var”
Açıklama TÖDER Başkanı İbrahim Taşel’den… LGS sonrası ailelerin okul arayışının sürdüğü şu
günlerde, Taşel’den ailelere dikkat çeken bir uyarı geldi: Sınav başarısına odaklanıp etik değerleri gözden kaçırmayın!
”ETİK DEĞERLERİ KAZANDIRMAK ÖNEMLİ”
Dr. Görkem İldaş’ın hazırlayıp sunduğu Yolun Başındayken programına katılan Taşel, insan
haklarına saygılı, demokrasi ve yurttaşlık bilincine sahip, Cumhuriyet değerlerine bağlı,
adaletli ve hoşgörülü bireyler için, okulların öğrencilere bazı etik değerleri kazandırmasının
önemine dikkat çekti. Akademik başarının yanı sıra öğrencilerin vicdanını geliştirecek
unsurlara da ihtiyaç olduğunu ifade eden Taşel, ”Öğrenciler önce iyi insan olmayı öğrenmeli,
sonra bilgiyle donatılmalı. Sınav başarısı elbette bir okul için önemli bir kriterdir ama
çocuğun iyi insan olarak yetişmesi çok daha önemlidir. İnsan olmadıktan sonra hiçbir şey
olmuyor.” dedi.
”FİZİKİ ŞARTLARA DEĞİL, ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ KADROSUNA BAKIN”
Okul seçimi sürecinde ailelere tavsiyelerde bulunan Taşel, ”En önemli kriter çocuğumuzu
teslim ettiğimiz okulun felsefesi, eğitim anlayışı, yönetim ve eğitim kadrosudur” diye
konuştu. Taşel sözlerine şöyle devam etti: ”Velilerin, çocuklarını emanet edeceği okulların
kurucularının gerçek bir eğitimci olup olmadığını ve Türkiye Cumhuriyeti’nin temel ilkelerine
ne kadar bağlı olduğunu mutlaka araştırması gerekir. Okulların eğitim ve yönetim kadroları
çok önemlidir. Yani bir okulun fiziki mekanı yalnız başına iyi okul olmasına yetmez. Okulda
onun içini dolduran öğretmendir.”
”OKULLAR ÇOCUKLARIMIZIN YÜREĞİNİ, GÖNLÜNÜ GELİŞTİRMELİ”
”Okulun temiz olması, fiziki mekanlarının spora, sanata el verişli olması bunlar da çok önemli
faktörler ama birincil faktör değil. Önce yönetim ve öğretmen kadrosu. Yabancı dil
imkânları, spor ve sanat aktivitelerine verdiği ağırlık ya da fiziki şartlar sonradan gelir” diye
konuşan Taşel, okulun çocuğun yüreğini ve gönlünü geliştiren geliştiren bir yer olması
gerektiğinin altını önemle çizdi. Taşel’e göre bu hedefin gerçekleşmesinde belirleyici unsur
ise öğretmen kadrosu… Ailelerin, ”Eğitimci kim, bu değerleri kim öğretecek ve kim ilham
verecek” sorusuna yanıt araması gerektiğini ifade eden Taşel’in başka tavsiyeleri de vardı…
”MEZUNLARIN DURUMUNU MUTLAKA İNCELEYİN”
”Okulların çıktısına bakmak lazım yani o okuldan mezun olan çocuğun hayattaki durumunu
incelemek gerekli. Mezunların genel durumunu incelediğiniz zaman o okulu az çok tanımış
olursunuz. Bir öğrenci okula başladığında hangi değerlere sahipti, neler kazandı? Eğer okula
gittikten sonra bazı meziyetleri ve değerleri gelişiyorsa ve değişmeye başlıyorsa bu okul
demek ki bu çocuğa birşeyler kazandırıyor demektir.”