İş dünyasının liderleri, DataExpert iş birliği ve BMI organizasyonuyla dördüncü kez gerçekleşen CMO Summit’te bir araya geldi.
RESHAPE temasıyla İstanbul’da bir otelde düzenlenen zirvede, pazarlamanın bugünü ve geleceği, pandemi sonrası dijital dönüşümü ve pazarlamada sürdürülebilirlik odakları ele alındı. ‘CMO Summit 2022’nin finalinde ise ‘En Etkin 50 CMO'ya ödülleri verildi.
2018 yılından beri yapılan ve geleceğin pazarlamasına odaklanan zirvede pazarlama ve yönetim alanından önemli karar alıcılar ve düşünce önderleri, yönetim danışmanları, uzmanlar, akademisyenler, pazarlama sektörünün duayenleri bir araya geldi. Gün boyu sürecek oturumlarda 20’nin üzerinde üst düzey konuşmacı deneyimlerini katılımcılarla paylaştı.
Günün sonunda ise danışma kurulunun oylama ve değerlendirmeleri sonucunda belirlenen Türkiye’nin ‘en etkin 50 CMO’suna ödülleri takdim edildi. En Etkin 50 CMO listesinde yer alan yöneticilere son 3 yılda pazarlama bütçesinin genel bütçeye oranı soruldu. Listede yer alan isimler şirketlerinin toplam bütçesinin ortalama yüzde 10’unu yönetiyor.
“CMO SUMMİT AİLESİ HER YIL BÜYÜYOR”
Hem organizasyona hem de ödül törenine ilişkin konuşan DataExpert kurucu ortağı M. Yasin Altunkaya, “CMO Summit ailesi her yıl büyüyor. Türkiye’nin pazarlama liderlerinin bir araya geldiği bir platformuz. Pazarlamanın bugünü ve geleceğini konuşuyoruz. Pandemi sonrası yaşadığımız dönem, e-ticaretteki hızlanma, ekonomideki durum gibi değişimlerin pazarlama dünyasına getirdiği yenilikleri ve bundan sonra nasıl bir gelecek beklediğimizi konuştuk. Geleneksel hale gelen en etkin 50 pazarlama liderine ödüllerini takdim ettik. Çok keyifli bir organizasyondu katılım beklentimizin çok üzerinden gerçekleşti” dedi.
“GİZLİ KALMIŞ KAHRAMANLARI ÖN PLANA ÇIKARMAK İSTİYORUZ”
Hedeflerini anlatan Altunkaya, “Böyle organizasyonları düzenlemekteki amacımız şirketlerdeki gizli kalmış kahramanları ön plana çıkarabilmek. Fonksiyon liderlerine önem atfedebilmek ve bu liderlerin geleceğe dönük vizyonlarını alarak iş dünyasına yön verebilmek. En etkin 50 CMO seçilirken bütün araştırma listelerine bakıyoruz. Türkiye’deki şirketler mercek altına alınıyor. Son 3 senedeki finansal performanslara dikkat ediyoruz. Kişinin gerçekleştirdiği özel projelere, ülkeye, ekibine kattığı katma değere bakıyoruz. Bütün bunları değerlendirip günün sonunda 100-150 kişilik bir listeye ulaşıyoruz. Bu listeyi de 15 kişilik danışma kurulumuzla değerlendirip o yılki 50 lideri belirliyoruz. Arkada çok sistematik bir süreç var” diye konuştu.
ŞİRKET TEMSİLCİLERİ GELECEĞE İLİŞKİN FİKİR SAHİBİ OLUYOR
Pazarlamanın vizyonunu geliştirmeyi hedeflediklerini anlatan Altunkaya, “Günün sonunda buraya katılan kişiler önümüzdeki 5-10 yıllık projeksiyonda iş dünyası ve kendi fonksiyonları nasıl değişiyor, dönüşüyor bununla ilgili bilgi sahibi oluyor. Ayrıca sektörün önde gelen temsilcileriyle bir arada bulunup fikir alışverişi yapıyorlar. Otomotiv ya da perakende sektörünün liderleri bir araya gelerek o sektör özelinde geleceği konuşma imkanı buluyor. Artık ana oturumumuzun dışında yeni devreye aldığımız paralel oturumlarımız da var. Burada daha çok sektör dikeyine inip önümüzdeki 5-10 yılı planlamaya çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.
İşte ödül alan ‘En Etkin 50 CMO’:
Abidin Volkan Karaçalı - Aksa Jeneratör
Ahmet Olmuştur - Türk Hava Yolları
Akın Garzanlı - Arçelik
Alper Ergenekon - Turkcell
Arzu Uludağ - Betek Boya
Aslı Önder - Pepsico Türkiye
Aysel Aydın - Hayat Kimya
Barış Ekener - Sur Yapı
Begüm Arş Türk - Logo Yazılım
Bilge Çiftçi - Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri
Billur Burkutoğlu - Aras Kargo
Burcu Civelek Yüce - Akbank
Burçin Çelik - CarrefourSA
Can Mete Paker - Borusan Otomotiv
Cem Demiröz - Watsons Türkiye
Cristina Polini - Penti
Çağanur Atay Uçtu - MediaMarkt Türkiye
Ebru Şapoğlu - Şişecam
Ekmel Nuri Baydur - Migros
Emre Kurtoğlu - Teknosa
Erdem İnan - Trendyol Group
Esra Arslanbaş Kaynak - Otokoç Otomotiv
Evren Dereci - KoçSistem
Firuzan İşcan - Axa Sigorta
Gökhan Mendi - TEB
Göktuğ Okan Oğuz - Monster Notebook
Melis Yurtbay - Yurtbay Seramik
Merve Naz Atmaca - BluTV
Mustafa Kabakçı - Ülker
Nazım Erdoğan - sahibinden.com
Necdet Kalkan - Nestlé
Nevra Eker - Eker Süt Ürünleri
Nihal Gül - LC Waikiki
Nilüfer Reisoğlu - Türk Tuborg
Nurçin Koçoğlu - Boyner
Okan Erol - Yemeksepeti
Onur Yaprak - Procter & Gamble
Ozan Kırmızı - ING Türkiye
Ömer Kızıl - Uludağ İçecek
Özkan Özyavuz - KFC Türkiye
Pınar Güzey - Maher Holding
Pınar Lafçı Togay - Domino's
Pınar Saltat - Bayer Tüketici Sağlığı
Seher Poyrazoğlu Yavuz - Shell & Turcas
Serkan Ülgen - Yapı Kredi Bankası
Serpil Berkan - Mavi
Sinan Seha Türkseven - Petrol Ofisi
Sinan Ünal - TFI TAB Gıda Yatırımları
Toloy Tanrıdağlı - Unilever
Yasemin Gürleroğlu - Banvit